Как Почиствам Тялото Отвътре?

Какво ям и пия?

Храня се само с плодове. Желателно е да са сезонни, тогава когато се раждат по нашите земи. Не е фатално, ако ти се хапват ягоди и грозде през зимата да го направиш. Важно е всяко хранене да се състои от един вид плодове, както и да има максимално разнообразие на плодове през деня. Не контролирам и не ограничавам дневното количество плодове. Ям когато и колкото ми се яде. Тава не важи, ако почистването има за цел лечение на установено заболяване. Обикновено през първите дни имам нужда от повече плодова храна, докато понататък се засищам с по-малко, както и по-рядко ми се яде. Нужно е плодовете да са сочни. Плодовият сок подпомага освобождаването на токсините и изхвърлянето им от тялото. Бананите са сух плод и не е добре да се консумира повече от един на ден. Дъвча плодовете продължително и ги гълтам, когато усетя каша в устната си кухина.

Напитките по време на почистването са само вода и билков чай. Пия толкова, колкото ми се пие. Има дни, в които изобщо не ме спохожда жажда. Чаят трябва да е от билки, които ражда нашата земя – риган, мащерка, маточина, липа, мента. Подслаждам чая с лъжичка мед само, ако усещам слабост, но това се е случвало изключително рядко през целия ми опит, откакто практикувам почистването.Течностите се пият преди хранене или не по-малко от 20 минути след това.

Денят започвам с цитросов фреш. Първото хранене е около 10 часа, а последното не по-късно от 19 часа.

Предупреждения!

Ако имаш установено заболяване, консултацията с  нутриционист е наложителна. Има плодове, които не е желателно да се консумират при някой заболявания, както и такива, на които е нужно да се акцентира. Същото се отнася и за билковете чайове. Има определени чайове, подпомагащи лечението, които е нужно да се пият ежедневно и в определено количество.
Не се пият кафе и алкохол, не се пушат цигари. Консумацията на алкохол е твърде опасно удоволствие по време на почистващите дни и преходното хранене.
Не се пият лекарства и ако имаш предписани е опасно да се спрат самоволно. Затова е необходима консултация с лекар-нутриционист.
Как реагира тялото и как му помагам да се почисти?

1) През първите дни е вероятно да се появи главоболие. То е в резултат на интензивното освобождаване на токсини. Не пия болкоуспокояващи. Просто понасям болката или поспивам.
Храносмилателната и отделителната система са в покой. Те работят на намалени обороти и е възможно да се затрудни изхождането. Важно е да има изхождане поне по 1-2 пъти дневно и затова подпомагам процеса със специален чай. Така токсичните отпадъци се извеждат по-бързо от тялото и не се допуска да се задържат в него и да го замърсяват. Най-подходящ е китайският чай „санъе“, защото не предизвиква обезводняване за разлика от билките майчин лист и сена.
2) Възможно е да се почувства слабост за кратко време. Не е постоянно усещане и преминава сравнително бързо. Ако имам възможност лягам, ако не – изяждам парче краставица или домат без сол. Случва ми се рядко и обикновено просто я понасям.
Необходимостта от сън е по-голяма. Вечер много рано ми се доспива. Изпълнявам всеки зов на тялото и когато то даде знак за сън – лягам, когато е жадно – напоявам го, когато е уморено – осигурявам му покой.
3) Тялото става по-чувствително към студ. Има нужда от повече топлина – по-топли дрехи, по-дебела завивка, по-топла стая.
4) Около 5-6 ден от почистващия период се усеща особен прилив на физическа и психическа енергия. Влагам я в умерени натоварвания и за обмисляне на идеи и вземане на решения. Мисълта се очиства, получава особен заряд и това е много подходящ момент да преосмисля личните си планове и проблеми.
5) Токсините използват всички възможни пътища, за да напуснат тялото – отделителна система, кожа, език, полова система. Необходимо е да подпомагаме процеса. Аз правя леки физически упражнения, чести разходки или ненатоварващо тичане. Веднъж седмично посещавам сауна, подлагам се на масаж. Не е нужно да правиш всичко това, не го правя и аз при всяко почистване. Избирам онова, за което имам време и възможност. Тъй като в тялото не постъпва протеин, по-голямото физическо натоварване е опасно. Може да доведе до протеинов шок (и това съм изпитала, но ще го разкажа в „екстремните ми ситуации“)
6) При жените по време на цикъл чистенето дава знак с отделяне на повече съсиреци. Възможно е и извън цикъла да се появят слузни отпадъци с кафеникав или по-тъмен цвят.
7) Ежедневният душ е задължителен, дори повече от веднъж. Аз използвам гореща вода до лека непоносимост и накрая обхождам с душа всички кътчета на тялото със съвсем студена вода. Действа закаляващо и ободряващо през всеки сезон. Тази комбинация ми стана навик дори извън периодите на почистване на тялото.

Колко продължава почистващият период?

Toва е лично решение. Важно е да не е насилено. Нужно е да си осъзнал необходимостта от почистване на тялото, да я желаеш със сърцето си и да впрегнеш на работа волята. Без сърце и осъзнатост, упражняваш насилие върху себе си, независимо колко ти е силна волята. Това не върши работа, повярвай ми! И насилието носи удоволствие, ако е желано.

Придължителността – 3, 5, 7…колкото искаш и колкото можеш. И най-краткия период е полезен. Важно е да стъпиш на тази писта. Аз не определям продължителността предварително. Дори, когато го правих за първи път си зададох само 3 дни, а продължих 10. Най-дългият ми почистваш период е 25 дни и съм правила такива само 3 пъти за 8 години. Не бих ги препоръчала на хора без тренинг в плодовото почистване на тялото и без лекарска консултация.

Определяща е целта, която си поставяш – дали е профилактично почистване на тялото, дали е регулиране на теглото или лечение, но пак повтарям – каквато и да е тя – не упражнявай насилие върху себе си и достигни целта плавно. Изследванията са установили, че до 10 – тия ден тялото се почиства, едва тогава започва самолечението.

Когато правя по-дълъго от 10 дни почистване, в останалите дни включвам зеленчуков бульон, с който се попълват изчерпаните минерални запаси в тялото. Приготвя се като в 3-4 чаени чаши вода се нарежат на кубчета 2 обелени картофа и 2 моркова, за вкус може стръг или корен целина. Когато зенчукът се свари, отцеждам бульона и подправям със свеж сок от лимон. Пия го веднъж на ден до края на периода.

Ако у теб се е породил въпрос – задай ми го. Аз-Ива ти давам своите знания и опит.

2 thoughts on “Как Почиствам Тялото Отвътре?

  1. […] победители от битката. Победата е в чистотата на тялото и душата. Чистата душа не е утроба за болести, чистото […]

    Like

  2. […] експеримент в 6-я ден от обичайните ми периоди за почистване на тялото и душата, което означава, че аз не съм го вкусила И […]

    Like

Вашият коментар

