Безценна закуска за над 50

Всъщност тази закуска е безценна за всяка възраст, но за мъже и жени над 50-те е истинско съкровище.

Зарекла съм се, тук да не преписвам от други източници коя храна какво внася в тялото и какво подобрява. Причините са две – първо – аз не съм изследвала какво съдържат храните, а само използвам това знание; второ – информационната мрежа разполага с пре-богато съдържание по въпроса и то е лесно и бързо достъпно.

И така, връщам се към скъпоценната закуска.

Тя е вскусен, сладък мус (сурово кремче) приготвено само за няколко минути от следните продукти:

  • смляно сурово сусамено семе
  • смляно сурово ленено семе
  • стафиди и/или фурми (натурални или сушени, но без захар) – количеството е според желаната сладост
  • канела
  • кокосови стърготини
  • парче пресен корен джинджифил
  • няколко орехови ядки
  • кълнове
  • месест плод по избор и според сезона  – банан, манго, райска ябълка, кайсии, праскови, пъпеш, може и ананас (препоръчително е да е само един вид)
  • ако е необходимо (зависи от сочността на плода) се прибавя малко вода за по-лека работа на блендера

Всички продукти се поставят в чашата на блендера, разбиват се до кремообразна, хомогенна смес и … хей, мой ден – здравей, здравей! 🙂

Тази закуска има най-благотворно въздействие, когато бъде индивидуализирана. 🙂 А това означава – да избереш кои продукти харесваш, от кои се нуждаеш и каква е добрата доза за теб. Чудесно е, че имаш възможност да твориш и всеки път може да постигаш различен вкус. А,  пропуснах да кажа, че може да се добавя понякога и малко натурално какао.

Ето в снимки една примерна закуска:

sn.1-1 text

В чашата на блендера има – домашно приготвени пшенични кълнове, стафиди, фурми, джинджифил, ананас, орехи. Блиндирани изглеждат така:

sn.2 -1 text

Смлените (в кафемелачка ) ленени семена добавих след блиндирането, за да не затруднявам уреда и да не добавям вода.

sn.3-1 text

Но не предвидих добре големината на купичката 🙂 Твърде е малка, за да се обърка хубаво мусът. Ето я и готовата закуска:

sn.4-1 text

И да не пропусна едно уточнение – тази закуска е добре да се хапва в часовете преди обяд (около 11 или по-късно). В по-ранните часове тялото се радва да бъде вътрешно окъпано от сочни плодове, чай, вода с лимон и дори хубаво кафенце, но без „разкрасители“.

Вероятно около часа, който посочих за закуска, съм провокирала въпроса „ами, че тогава обяда кога да е“. 🙂 И отговарям (от позицията на своя опит) – около 15 часа. Тялото си казва кога и от каква храна се нуждае, но само ако го оставим да ни „говори“, вместо да му да налагаме часови график на хранене. 🙂

С тази закуска или не – животът си тече. Виж колко прекрасни хора има край теб. Позволи си да споделиш нежни и усмихнати мигове с тях 🙂

Наслаждавай им се!

Ива

 

 

 

3 thoughts on “Безценна закуска за над 50

  1. Elena Landzheva каза:

    Харесва ми, благодаря Иве! 🙂 ❤

    Харесвам

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s